STÄNG
Lär av svenska experter
Tillgänglig 365 dagar
Börja när du vill

Kursen om ont - för lindrad smärta och minskad stress

Bild för profil Björn Rhodin
Björn Rhodin Tränare och smärtlindringsexpert

En heltäckande grundkurs i modern och effektiv smärt- och stressrehab. Effektiva verktyg för lindrad smärta och minskad stress som ökar livskvaliteten för alla.

Smärtlindringsspecialisterna Björn Rhodin och Tobias Marmheden från Caladrius ger dig både kunskap och verktyg för att minska din vardagssmärta, kontrollera stressen i livet och öka livskvalitén.

Kursen är en grundutbildning inom smärtlindring och stresskontroll och du får en mycket bra kunskapsgrund för att komma vidare i din smärtrehab och för att kunna kontrollera din stress. Stress och smärta går hand i hand och bara övningar räcker ofta inte för att rehabiliteringen ska gå bra om du haft ont länge. 

Du kommer att få lära dig den svåra vetenskapen om smärta och stress på ett lätt sätt. Hur du skapar effektiva och hållbara verktyg för att lindra din smärta och minska din stress. Caladrius unika helhetssyn på rehabilitering låter människan stå i centrum, istället för skadan, värktabletterna och läkarbesöken. Kursen riktar sig både till dig som haft ont länge, till dig som upplever en stress kring din situation och till anhöriga som lever runt smärta och stress.

 

Du lär dig bland annat

  • Den svåra vetenskapen om smärta och stress på ett lätt sätt.
  • Effektiva och hållbara verktyg för att lindra smärta och minska stress.
  • Caladrius unika helhetssyn på rehabilitering med människan i centrum.

För vem?

Den här kursen är för dig som lever med smärta, stress eller båda och som vill ta tillbaka makten över din egen situation.

Ungefärlig kurstid

1 timma och 6 minuter film fördelat över 7 kapitel.

Du behöver

Lugn och ro, någonstans att ligga bekvämt, en kopp varmt vatten och en påse te.
495 kr
kursinnehåll
AVSNITT 1

Smärta och stress - stress och smärta

  1. Grundläggande kunskaper om smärta och stress
AVSNITT 2

Effektiva smärtlindringsverktyg genom kroppsscanning

  1. Avslappning ligger till stor del grund för smärtlindring
AVSNITT 3

Stresskontroll genom pacing

  1. Att disponera energin över dagen är helt avgörande vid smärta och stress
AVSNITT 4

Stresskontroll genom medveten närvaro

  1. Att vara medvetet närvarande är en förutsättning för stresskontroll
AVSNITT 5

Anhöriga

  1. Att vara anhörig till någon med långtidssmärta