Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies.

Personlig utveckling

Digital succé – så lyckas du med sociala medier

Frida Boisen

Frida Boisen

Digital chef och sociala medier-expert

Att bygga ett personligt varumärke i sociala medier kan vara en riktigt språngbräda i karriären, och för ett företag kan sociala medier öka lönsamheten rejält. Men för att lyckas behöver du hitta rätt publik, välja rätt kanal och hitta vilka formuleringar som passar din målgrupp. Du behöver helt enkelt veta vad som gör att vissa profiler och varumärken gör digital succé.

Frida Boisen är expert på sociala medier och har en mängd tips på hur man gör digital succé. I den här kursen går hon igenom vad som är styrkan med sociala medier men också baksidorna, och hur du hanterar dem.

Kursen ger konkreta tips på hur du hittar och ökar din publik i digitala kanaler. Du får koll på hur du väljer rätt kanal och hur du når ut med ditt budskap. Du får också öva på att formulera dig för att göra inlägg som berör och som ökar dina chanser att bli viral.

I den här kursen får du verktygen du behöver för att nå dina mål i sociala medier. Ta chansen att nå ut på riktigt med det som är viktigt för dig!

Den här är en grundläggande onlinekurs för dig som vill lära dig mer om sociala medier. Kursen är baserad på Fridas bok Digital succé: Så lyckas du med sociala medier.

 

  • Du lär dig bland annat

    • Hur du får fler följare
    • Nå ut med ditt budskap
    • Bygg ditt varumärke i sociala medier
  • För vem?

    För dig som vill lära dig grunderna i hur du når ut i sociala medier. Inga förkunskaper krävs.

  • Ungefärlig kurstid

    2 timmar varav 20 minuter film.

  • Du behöver

    En enhet med tillgång till internet.

Det här kommer du att lära dig

Nå ut med ditt budskap

Frida berättar vad du bör tänka på för att nå så många som möjligt i dina kanaler. Inspireras av Frida och hennes exempel för att skapa viraler som når hundratusentals människor.

Kanalernas olika karaktär

De olika sociala medierna har olika målgrupper och olika syften, och i den här kursen får du en grundlig genomgång över vilka kanaler som passar till vilka syften och budskap.

Bygg ditt varumärke och dina affärer

Har du ett eget företag eller vill bygga ditt personliga varumärke kommer du hitta många knep i den här kursen för att göra succé på nätet.

Kursen innehåller
Avsnitt 1

Konsten att beröra sin publik

Nycklar till att skapa digitala budskap och berättelser som berör.

  • Din passion och dina värderingar är grunden
  • Känslor – fyra nycklar till virala inlägg
  • Fem steg till den arga viralen
  • Glädje – fyra steg till den humoristiska viralen
  • Tre steg till en värmande viral
  • Analysera en aktuell viral
Avsnitt 2

Värderingar & formuleringar

Ett avsnitt om vikten av att bottna i sin värdegrund och olika knep för att formulera starka budskap.

  • Ditt personliga varumärke
  • Presentera dig proffsigt
  • Så vinner du i konkurrensen
  • Fem steg till att formulera dig viralt
  • Språket som tar över den virala världen
  • Dags att sticka ut hakan
Avsnitt 3

Så får du fler följare

Självklart är är det roligare om du har fler att nå ut till med ditt budskap. Här är knepen för att öka din följarskara.

  • Konsten att vara briljant
  • Var aktiv – och interaktiv
  • Skräddarsy efter kanal
  • Hashtag-fiska
  • Hitta dina grupper
  • Näthatet
  • Så hanterar du näthat
  • Sprid lite kärlek!
Lär känna profilen
Frida Boisen

Om Frida Boisen

Frida Boisen är utsedd till Sveriges bästa digitala ledare och har en gedigen bakgrund som journalist och publicist. Hon har även blivit utsedd till världsmästare i sociala medier.
Läs mer

Fler Kurser