Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Fortsätter du innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies.

Hälsa och träning

Träna med D-Flex & Pam – kom i form på 21 dagar!

ToppHälsa

ToppHälsa

En av Sveriges största tidningar om träning & pepp.

Om du har bestämt dig för att satsa på din hälsa är det här rätt kurs för dig. Vi kommer att hjälpa dig att komma i ditt livs form, och du kan hänga med oavsett om du är nybörjare eller har tränat i flera år.

Du får:

  • En träningsfilm varje dag i 21 dagar. D-Flex och Pamela Andersson visar vägen. Den mer vältränade hänger på D-Flex lite tuffare program. Nybörjaren eller den som vill ta det lite lugnare tränar som Pamela.
  • Lära dig varför skonsam träning är bäst. I D-Flex unika program finns inga hopp eller andra rörelser som sliter på rygg och knän, bara tuff men rolig träning.
  • Veta vilken mat du ska äta och hur ofta. Följer du matplanen kommer du antagligen att äta oftare än du brukar, men det kan också vara nyckeln till att orka träna (och till att gå ner i vikt, om det är det du vill)

Många av oss lägger mycket tid och pengar på prylarna i våra liv. Det är viktigt att hålla en hög materiell standard och ta hand om sakerna vi äger – våra bilar, kläder och hem. Men det viktigaste vi har är egentligen oss själva, för om kroppen inte fungerar, hur blir då livet?

Vårt motto i den här kursen är "Health is wealth". Den som har hälsan är rik men det är den sortens välstånd du inte kan köpa för pengar.

Det är inte helt gratis. Du kommer att få betala med ditt engagemang och svett. Allt ligger i dina händer. Ju mer du satsar på programmet desto mer får du ut av det. Men vi kan lova att det kommer att bli kul, och på dag 21 kan du se tillbaka på tre roliga och lite tuffa veckor som kommer att ge resultat du inte kunde ana.
När du är klar kan du göra programmet igen och igen. Träning hemma blir inte bättre än såhär.

Fram med vattenflaskan – nu kör vi!

// D-Flex & Pam


Har du frågor om innehållet i kursen? Mejla Desirée Wahren Stattin, [email protected]

 

  • Du lär dig bland annat

    • Tuff träning som är snäll mot rygg och knän
    • Vilken mat som ger bäst energi och näring
    • D-Flexs unika övningar
  • För vem?

    Alla som vill ta hand om sin hälsa, stärka kroppen och träna skonsamt.

  • Ungefärlig kurstid

    Cirka 20 minuter per dag i 21 dagar. I kursen finns det totalt 9 timmar film.

  • Du behöver

    - Hantlar med en vikt du tycker är lagom, inte för tunga.
    - En kettlebell, eller en annan liknande vikt. Det går bra att använda en PET-flaska med vatten i.
    - En matta. Yogamatta eller vardagsrumsmattan går lika bra.

Det här kommer du att lära dig

Vilken träningsnivå som passar dig

D-Flex och Pamela tränar ihop men på olika nivåer. Genom att följa antingen Pamelas lite lättare program eller D-Flex mer utmanande kommer du att träna på just DIN nivå.

Hur du ska äta

Du får en matplan som passar både den som tränar och den som vill tappa några kilon. Du får också veta exakt hur mycket du ska äta och vad, och varför fett och kolhydrater är så viktigt att få i sig.

Vad träning gör för din kropp

Din kropp ska klara en hel del genom livet och du har bara en – ta hand om den! Genom att träna rätt och skonsamt orkar du leka, bära matkassar och behåller längden lättare när åren går.

Kursen innehåller
Avsnitt 1

Att ta hand om sin kropp

Det är det viktigt att du stärker hela kroppen och inte bara delarna som syns. En vältränad kropp orkar bättre med livets alla äventyr.

  • Tankar om kroppen
  • Träningen som stärker dig
  • Vad vill du ha ut av din träning?
Avsnitt 2

Den viktiga maten

Proteiner i all ära men om du undviker kolhydrater och fett, vilket har varit den rådande trenden de senaste åren, ger du inte kroppen vad den behöver för att orka.

  • Maten du behöver
  • Proteiner bygger muskler
  • Var inte rädd för kolhydrater
  • Vi behöver fett
  • Ditt matschema
Avsnitt 3

Din träning – 21 dagar

Snart får du sätta igång med träningsprogrammet! Men först ska vi prata om varför det är så viktigt att göra övningarna rätt och inte överträna. Häng med!

  • Välkommen till träningspassen
  • Dag 1
  • Dag 2
  • Dag 3
  • Dag 4
  • Dag 5
  • Dag 6
  • Dag 7
  • Dag 8
  • Dag 9
  • Dag 10
  • Dag 11
  • Dag 12
  • Dag 13
  • Dag 14
  • Dag 15
  • Dag 16
  • Dag 17
  • Dag 18
  • Dag 19
  • Dag 20
  • Dag 21
Lär känna profilen
ToppHälsa

Om ToppHälsa

ToppHälsa är en av Sveriges största tidningar om träning & pepp. Tillsammans med David "D-Flex" Seisay och Pamela Andersson har de tagit fram en kurs för att komma i form.
Läs mer

Fler Kurser